Vrijheid
Om jezelf te zijn
Samen praten, denken, voelen
Je mag stralen!

Algemene Voorwaarden van Tamar Coaching

Laatst gewijzigd: September 2024

  1. Definities

In deze voorwaarden wordt met Coachee bedoeld: het kind of de jongere die coaching ontvangt.
Met Cliënt wordt bedoeld: de gezaghebbende ouder(s) van kinderen tot 16 jaar en/of de coachee zelf vanaf 12 jaar. Kortom; de hoofdverantwoordelijke(n) van het coachingstraject.

De Coach is Tamar Poot-de Ruiter, oprichter van Tamar Coaching te Hilversum, www.tamarcoaching.nl, info@tamarcoaching.nl.

  1. Betaling

De Cliënt wordt verzocht het bedrag van het pakket in totaal of in termijnen (naar afspraak) binnen 14 dagen na ontvangst van de factuur per bank over te maken.

De tarieven voor de coachingspakketten zijn te vinden op de website (www.tamarcoaching.nl), het tarief op het moment van ondertekenen is geldend. De huidige tarieven voor de pakketten 1, 2 en 3 zijn respectievelijk €320, €310 en €290 per maand. Bij betaling in één keer geldt 2,5% korting op de totaalprijs. Voor afspraken die niet binnen het coachingspakket vallen, wordt een uurtarief van €87,- in rekening gebracht. Alle tarieven zijn vrijgesteld van BTW.

Bij nalatigheid van betaling zal na 14 dagen een herinnering worden gestuurd. Indien hierna niet tijdig betaald wordt, kunnen er extra kosten in rekening worden gebracht. Ook heeft de Coach dan het recht de uitvoering van de behandelovereenkomst op te schorten of het traject te beëindigen.

  1. Annulering

Het kan gebeuren dat de Coachee door omstandigheden niet in staat is een gemaakte afspraak na te komen. Neem zo spoedig mogelijk contact op met de Coach voor het annuleren of verzetten van een afspraak. De afspraak kan kosteloos worden verzet of geannuleerd tot 24 uur voor de gemaakte afspraak.

Indien een afspraak binnen 24 uur door de Cliënt wordt geannuleerd, dan is de Coach gerechtigd om het overeengekomen tarief voor de afspraak in rekening te brengen aan de Cliënt.

Indien de Coach zelf verhinderd is zal de Cliënt en/of Coachee uiterlijk één uur voor de betreffende sessie hiervan op de hoogte gebracht worden.

Coaching vindt plaats op basis van vrijwilligheid. Het staat zowel de Coach als de Cliënt vrij om het traject op elk gewenst moment te beëindigen. Bij het vroegtijdig beëindigen van het traject door de Cliënt blijft echter de betalingsverplichting van het afgesproken coachingspakket staan en vindt er geen restitutie van eerdere betalingen plaats. Wel kunnen de nog niet gebruikte sessies op een later moment nog ingezet worden (uiterlijk binnen 6 maanden na beëindiging van het traject), gebruikt worden door een ander gezinslid of gedoneerd worden voor een Cliënt die te weinig financiële middelen heeft om een coachingstraject te bekostigen.

  1. Toestemming voor gebruik voor PR-doeleinden

De Cliënt geeft toestemming aan Tamar Coaching om volledig geanonimiseerde informatie en onherkenbare foto’s uit de sessies en gesprekken te gebruiken voor PR-doeleinden, zoals op de website en sociale media. Indien de coachee en/of de ouders hiertegen bezwaar hebben, dient dit vóór ondertekening van de behandelovereenkomst aan Tamar Coaching te worden gemeld.

  1. Dossiervorming

Persoonsgegevens en relevante informatie die voortvloeit uit de coaching sessies zullen in een (digitaal) dossier worden bijgehouden. Het dossier dat bijgehouden wordt door Tamar Coaching is vertrouwelijk en voor eigen gebruik.

De Coach doet haar best om de privacy van de Coachee te waarborgen. Dit betekent onder meer dat de Coach:
– zorgvuldig om gaat met de persoonlijke gegevens van de Cliënt/Coachee.
– ervoor zorgt dat onbevoegden geen toegang hebben tot de gegevens.

De gegevens uit het dossier kunnen ook nog voor de volgende doelen gebruikt worden:
– Om andere zorgverleners te informeren, bijvoorbeeld als de coaching is afgerond of bij een doorverwijzing naar een andere behandelaar. Dit gebeurt alleen met expliciete toestemming van de Cliënt.
– Voor geanonimiseerd gebruik tijdens intercollegiale toetsing.
– Een klein deel van de gegevens uit het dossier wordt gebruikt voor de financiële administratie, zodat er een factuur kan worden opgesteld.

Als de Coach vanwege een andere reden gebruik wil maken van de gegevens, dan zal zij de Cliënt eerst informeren en expliciet toestemming vragen.

Een (digitaal) dossier mag worden ingezien door de Cliënt zelf. De Cliënt kan een digitaal afschrift vragen van verslagen of stukken die in het dossier zijn opgeslagen. Indien hier kosten aan verbonden zijn, zullen deze in rekening worden gebracht.

Het dossier wordt conform wettelijke verplichtingen 15 jaar bewaard en daarna vernietigd. De Cliënt kan schriftelijk vragen om het dossier eerder te vernietigen indien dit wettelijk geen beletsel vormt.

  1. Geheimhouding

Tamar Coaching houdt zich aan de geheimhouding van de door haar verzamelde gegevens. Alle gegevens van de Cliënt worden vertrouwelijk behandeld. Er kan een uitzondering zijn op de plicht tot geheimhouding, wanneer er sprake is van direct levensgevaar, door verplichtingen bij wet of bij een beslissing door de rechter. In alle andere gevallen geldt het beroepsgeheim en de zwijgplicht en zal er alleen met toestemming van de Cliënt informatie aan derden worden verstrekt. Dit beroepsgeheim geldt ook voor ouders van kinderen van 16 jaar of ouder en voor ouder(s) zonder ouderlijk gezag.

  1. Aansprakelijkheid

Tamar Coaching heeft een verzekering afgesloten voor bedrijfs- en beroepsaansprakelijkheid. Tamar Coaching is enkel aansprakelijk voor schade die het gevolg is van aan de Coach toe te rekenen tekortkomingen in de nakoming van verplichtingen uit de behandelovereenkomst, indien ze ter zake in verzuim is. Aansprakelijkheid voor indirecte schade is uitgesloten. Aansprakelijkheid voor directe schade is beperkt tot het bedrag dat door de verzekeraar wordt uitgekeerd, vermeerderd met een eventueel eigen risico. Indien de verzekeraar niet uitkeert, dan is aansprakelijkheid gemaximeerd tot het bedrag dat met de Overeenkomst is gemoeid, doch maximaal berekend over de duur van een periode van 6 maanden. De Cliënt kan geen beroep doen op enige aansprakelijkheid beperkende bepaling, indien de schade het gevolg is van diens opzet of  grove schuld.

  1. Klachtenregeling

Tamar Coaching heeft een klachtenregeling vastgesteld bij het Klachtenloket van Adiona. Cliënten kunnen een beroep doen op het Klachtenloket en kunnen zich desgewenst gratis laten bijstaan door een klachtenfunctionaris bij het formuleren van de klacht. (De specifieke gegevens van het Klachtenloket en de Klachtenfunctionaris zijn te vinden op www.adiona.nl). De specifieke klachtenregeling en informatie van Tamar Coaching zijn te vinden op de website www.tamarcoaching.nl. Een klacht moet schriftelijk (daaronder mede verstaan: per email) worden ingediend bij Tamar Coaching.

  1. Wijziging van de Algemene Voorwaarden

Tamar Coaching behoudt zich het recht voor om deze Algemene Voorwaarden te allen tijde te wijzigen. Gewijzigde voorwaarden worden van kracht na schriftelijke kennisgeving aan de Cliënt. De Cliënt heeft het recht om binnen 14 dagen na ontvangst van de kennisgeving bezwaar te maken tegen de gewijzigde voorwaarden. Indien de Cliënt bezwaar maakt, heeft Tamar Coaching het recht om het coachingstraject te beëindigen of te herzien op basis van de oorspronkelijke voorwaarde

Klachtenreglement Tamar Coaching (via Adiona)

Tamar Coaching hecht veel waarde aan de kwaliteit van haar dienstverlening en aan goede relaties. Bent u als opdrachtgever onverhoopt niet tevreden over de werkwijze of dienstverlening van Tamar Coaching, laat dit zo spoedig mogelijk weten. Hiervoor kunt u zich richten tot Tamar Poot, eigenaar van Tamar Coaching. U ontvangt binnen 48 uur een reactie op de klacht met een bevestiging dat de klacht is binnengekomen.

Aansluitend wordt u binnen twee weken uitgenodigd voor een gesprek waarin de klacht wordt doorgenomen en wordt besproken op welke wijze Tamar Coaching de klacht kan verhelpen. Binnen vier weken daarna komt Tamar Coaching met een voorstel voor een oplossing. Mocht u samen niet tot een oplossing kunnen komen, dan kunt u uw klacht indienen bij de beroepsorganisatie Stichting Adiona via klachtenloket@adiona.nl. Deze zal de verdere afhandeling op zich nemen. De klacht en afhandeling worden vertrouwelijk behandeld. De klacht wordt geregistreerd en bewaard tot twee jaar na afhandeling. Na deze periode wordt het dossier vernietigd in verband met de privacy van betrokkenen.

Hieronder treft u (een deel van) het klachtenreglement aan: De volledige versie kunt u opvragen via info@adiona.nl.

Klachtencommissie Adiona

Het bestuur van Stichting Adiona heeft een klachtenprocedure in het leven geroepen en heeft daarvoor het volgende reglement vastgesteld. Tevens heeft het bestuur de hierin genoemde klachtencommissie ingesteld.

Uitgangspunt

Bij de behandeling van klachten staat het herstel van de verhoudingen tussen de klager en beklaagde centraal. Dat betekent dat eerst geprobeerd wordt om samen tot overeenstemming te komen (eventueel door bemiddeling via het Klachtenloket). Lukt dit niet, dan is een zorgvuldige klachtenprocedure gewenst.

Doelstellingen

De doelstellingen van de klachtenprocedure zijn:

  • Het vastleggen en volgen van een procedure om klachten van cliënten en opdrachtgevers tegen bij de Adiona aangesloten coaches binnen een redelijke termijn en op zorgvuldige wijze af te handelen;
  • Behoud en verbetering van de kwaliteit binnen de beroepsgroep door middel van een professionele klachtenbehandeling;
  • Verbeteren van de kwaliteit van dienstverlening met behulp van klachtenbehandeling en klachtenanalyse, waarbij als uitgangspunt wordt gehanteerd het zorgvuldig navolgen van de Gedragscode van Adiona door bij Adiona aangesloten coaches.

Taak Klachtencommissie

De taak van de Klachtencommissie is het onderzoeken en beoordelen van en het toezien op de afhandeling van klachten van cliënten of opdrachtgevers van bij Adiona aangesloten coaches

Scroll naar boven